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Books

Stark, Birgit, Magin, Melanie & Jürgens, Pascal (2017). Ganz meine Meinung?: Informationsintermediäre und Meinungsbildung - Eine Mehrmethodenstudie am Beispiel von Facebook. LfM-Dokumentation Band 55. Düsseldorf: Landesanstalt für Medien Nordrhein-Westfalen (LfM).


Journal articles (peer reviewed)

Jürgens, Pascal & Stark, Birgit. (in press). The Power of Default on Reddit: A General Model to Measure the Influence of Information Intermediaries. Policy & Internet.

Jungherr, Andreas, Schoen, Harald, Posegga, Oliver, & Jürgens, Pascal. (2017). Digital Trace Data in the Study of Public Opinion: An Indicator of Attention Toward Politics Rather Than Political Support. Social Science Computer Review 35(3): 336-356. doi: 10.1177/0894439316631043

Jungherr, Andreas, Schoen, Harald, & Jürgens, Pascal. (2016). The mediation of politics through Twitter: An analysis of messages posted during the campaign for the German federal election 2013. Journal of Computer-Mediated Communication 21(1): 50-68. doi: 10.1111/jcc4.12143

Jürgens, Pascal & Jungherr, Andreas. (2015). The Use of Twitter During the 2009 German National Election. German Politics 24(4): 469-490. doi: 10.1080/09644008.2015.1116522

Jungherr, Andreas & Jürgens, Pascal (2014). Through a Glass, Darkly Tactical Support and Symbolic Association in Twitter Messages Commenting on Stuttgart 21. Social Science Computer Review 32(1), 74–89. doi:10.1177/0894439313500022

Jungherr, Andreas & Jürgens, Pascal (2013). Forecasting the pulse: how deviations from regular patterns in online data can identify offline phenomena. Internet Research 23(5), 589-607.

Jürgens, Pascal (2012). Communities of Communication: Making Sense of the “Social”in Social Media. Journal of Technology in Human Services. doi:10.1080/15228835.2012.746079

(auch abgedruckt in Bredl, K., Hunniger, J., & Jensen, J. L. (2013). Methods for Analyzing Social Media. Routledge.)

Jungherr, Andreas, Jürgens, Pascal & Schoen, Harald (2012). Why the Pirate Party won the German election of 2009 or the trouble with predictions: a response to Tumasjan, A., Sprenger, T.O., Sander, P.G. & Welpe, I.M. 'Predicting elections with Twitter: what 140 characters reveal about political sentiment'. Social Science Computer Review 30(2). 229-234.

Jungherr, Andreas & Jürgens, Pascal (2011). E-Petitionen in Deutschland: Zwischen niedrigschwelligem Partizipationsangebot und quasi-plebiszitärer Nutzung. Zeitschrift für Parlamentsfragen, 3/2011, 521-534.

Jungherr, Andreas & Jürgens, Pascal (2010). The Political Click: Political Participation through E-Petitions in Germany. Policy & Internet 2(4), Artikel 6.


Chapters in edited volumes

Jungherr, Andreas & Jürgens, Pascal (in press). Stuttgart’s Black Thursday on Twitter: Mapping Political Protests with Social Media Data. In Rachel Gibson, Marta Cantijoch & Stephen Ward (Eds.), Analyzing Social Media Data and Web Networks: New Methods for Political Science. New York, NY u.a.: Palgrave Macmillan.

Eble, Michael, Ziegele, Marc & Jürgens, Pascal (in press). Forschung in geschlossenen Plattformen des Social Webs. In Martin Welker, Monika Taddicken, Jan Schmidt & Nikolaus Jackob (Eds.), Handbuch Online-Forschung Reihe Neue Schriften zur Online-Forschung. Köln: Halem.

Jürgens, Pascal, Stark, Birgit & Magin, Melanie (2015). Vom Öffnen der Black Box. Messung von Personalisierung in computervermittelter Kommunikation. In Axel Maireder, Julian Ausserhofer, Christina Schumann & Monika Taddicken (Eds.), Digitale Methoden in der Kommunikationswissenschaft (pp. 251-270). Berlin: Digital Communication Research. DOI:10.17174/dcr.v2.11

Stark, Birgit, Magin, Melanie, Jürgens, Pascal & Geiß, Stefan (2015). Grassroots-Demokratie via Twitter? Wie die Protestbewegung gegen Stuttgart 21 twitterte und was die Medien daraus machten. In Roger Blum, Heinz Bonfadelli, Kurt Imhof & Otfried Jarren (Eds.), Demokratisierung durch Social Media? (pp. 259-280). Wiesbaden: VS Verlag

Schuster, Simon, Dörr, Dieter, Jürgens, Pascal, Stark, Birgit & Magin, Melanie (2015). Neutralität, Transparenz, Kompetenz: Medienrechtliche Ansatzpunkte für eine Neuregulierung des Suchmaschinenmarktes. In Martin Emmer & Christian Strippel (Eds.), Kommunikationspolitik und Medienregulierung in der digitalen Gesellschaft (pp. 87-118). Berlin: Digital Communication Research. DOI:10.17174/dcr.v1.6

Jürgens, Pascal, Stark, Birgit & Magin, Melanie (2014). Gefangen in der Filter Bubble? Search Engine Bias und Personalisierungsprozesse bei Suchmaschinen. In Birgit Stark, Dieter Dörr & Stefan Aufenanger (Eds.), Die Googleisierung der Informationssuche. Suchmaschinen zwischen Nutzung und Regulierung (pp. 98-135). Berlin: de Gruyter.

Stark, Birgit, Magin, Melanie & Jürgens, Pascal (2014). Navigieren im Netz – Befunde einer qualitativen und quantitativen Nutzerbefragung. In Birgit Stark, Dieter Dörr & Stefan Aufenanger (Eds.), Die Googleisierung der Informationssuche. Suchmaschinen zwischen Nutzung und Regulierung (pp. 20-74). Berlin: de Gruyter.

Jürgens, Pascal & Jungherr, Andreas (2011). Wahlkampf vom Sofa aus: Twitter im Bundestagswahlkampf 2009. In Eva Johanna Schweitzer und Steffen Albrecht (Eds.), Das Internet im Wahlkampf: Analysen zur Bundestagswahl 2009.