Dr. Kathrin Bürger

Illustration

Fields of Work:
• projects & project evaluation

Scientific Fields of Work
• academic success and dropout
• Transition school - university
• Motivation und self-regulation in learning and performance situations
• validity und quality of data in online studies

Publication, bibliographical data Document type Year
Bürger, Kathrin ; Schmitt, Manfred:
Students’ multiple state goals as a function of appraisals, trait goals, and their interactions
Contemporary educational psychology. Vol. 51, Issue . Amsterdam: Elsevier. 2017. P. 464 - 481
Journal article
(None)
2017
Bürger, Kathrin ; Schmitt, Manfred ; Augustine, Adam A.:
State and trait goals of achievement and well-being : structure, validity, and stability
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Vol. 19, Issue 1. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. 2016. P. 121 - 155
Journal article
(None)
2016
Zschocke, Karen ; Wosnitza, Marold ; Bürger, Kathrin:
Emotions in group work : insights from an appraisal oriented perspective
European journal of psychology of education. Vol. 31, Issue 3. Dordrecht: Springer. 2016. P. 359 - 384
Journal article
(None)
2016
Bürger, Kathrin ; Nolden, Philipp:
Online Self-Assessments als Element des Qualitätsmanagements in der Studieneingangsphase
Handbuch Qualität in Studium und Lehre. Vol. 57, Issue . Berlin: DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH. 2016. E 2.13
Journal article
(Review Article)
2016
Bürger, Kathrin ; Wosnitza, Marold:
Einfach mal schnell durchklicken? : Antwortverhalten und Datenqualität bei Self-Assessments
Das Hochschulwesen. Vol. 63, Issue 3/4. Bielefeld: Webler. 2015. P. 93 - 97
Journal article
(None)
2015
Hornke, Lutz F. ; Wosnitza, Marold ; Bürger, Kathrin:
SelfAssessment : Ideen, Hintergründe, Praxis und Evaluation
Wirtschaftspsychologie. Vol. 2013, Issue 1. München: GBI-Genios Deutsche Wirtschaftsdatenbank GmbH. 2013. P. 5 - 16
Journal article
(None)
2013
Bürger, Kathrin:
Multiple State- und Trait-Ziele im Kontext Unterricht : eine interaktionistische Perspektive
Landau: Univ:. 2013. 303 S. 
Book
(Dissertation)
2013
Bürger, Kathrin:
The stability and variability of goals in learning contexts : a systematic literature review and a quantitative investigation
Schnotz, Wolfgang (Hrsg.). Multidisciplinary research on teaching and learning. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 2015. P. 19 - 43
Book contribution
(None)
2015
Wosnitza, Marold ; Bürger, Kathrin ; Drouven, Svenja:
Self-assessments : heterogene Eingangsvoraussetzungen und Prognose von Studienerfolg
Hanft, Anke (Hrsg.). Herausforderung Heterogenität beim Übergang in die Hochschule. Münster, Westf.: Waxmann. 2015. P. 133 - 144
Book contribution
(None)
2015
Wosnitza, Marold (Hrsg.) ; Bürger, Kathrin (Hrsg.):
Online-Self-Assessments
Bielefeld: Webler. 2015. (Das Hochschulwesen ; 63,3/4)
Periodical Part
(None)
2015