News & Downloads

REICHERTER, K., VÖTT, A., MATHES-SCHMIDT, M., PAPANIKOLAOU, I. (Eds., 2019): Signatures of extreme events recorded in geological archives of the Mediterranean. Zeitschrift für Geomorphologie N.F. Suppl. Issue 62/2, 322 pp.

VÖTT, A., KELLETAT, D. (Eds., 2015): Holocene palaeotsunami landfalls and neotectonic dynamics in the western and southern Peloponnese. The past as a key to the present and predictor of the future. Zeitschrift für Geomorphologie N.F., Supplementary Issue 59/4.

20160901 Vött und Brückner ZfG Titelbild

VÖTT, A. (2013): Neue geoarchäologische Untersuchungen zur Verschüttung Olympias. Eine Einführung in die Olympia-Tsunami-Hypothese (OTH). 23. Trierer Winckelmannsprogramm 2011, Harrassowitz-Verlag, Wiesbaden. ISBN 978-3-447-06957-1.

Winkelmannprogramm

HENNING, P., VÖTT, A. (Hrsg., 2013): Die Küste als Lebensraum und Risikozone. Aspekte moderner Küstenforschung. Beiträge der 30. Jubiläums-Jahrestagung des Arbeitskreises „Geographie der Meere und Küsten“. Mainzer Geographische Studien 55. ISBN 978-3-88250-061-5.

AMK 30

VÖTT, A., VENZKE, J.-F.  (Eds., 2012): Beiträge der 29. Jahrestagung des Arbeitskreises „Geographie der Meere und Küsten“, 28. bis 30. April 2011 in Bremen. Bremer Beiträge zur Geographie und Raumplanung 44.

AMK 29

2nd INQUA-IGCP 567 International Workshop on Active Tectonics, Earthquake Geology, Archaeology and Engineering, 19-24 September 2011, Corinth (Greece) – Proceedings

Grützner, C., Pérez-Lopez, R., Fernández Steeger, T., Papanikolaou, I., Reicherter, K., Silva, P.G., Vött, A. (eds., 2011): Earthquake Geology and Archaeology: Science, Society and Critical facilities. Proceedings of the 2nd INQUA-IGCP 567 International Workshop on Active Tectonics, Earthquake Geology, Archaeology and Engineering, 19-24 September 2011, Corinth (Greece). ISBN: 978-960-466-093-3.

2nd INQUA-IGCP 567 International Workshop on Active Tectonics, Earthquake Geology, Archaeology and Engineering, 19-24 September 2011, Corinth (Greece) – Fieldtrip Guide

Roberts, G., Papanikolaou, I., Vött, A., Pantosti, D., Hadler, H. (eds., 2011): Active Tectonics and Earthquake Geology of the Perachora and the Area of Isthmus, Corinth Gulf, Greece. Fieldtrip Guide, 2nd INQUA-IGCP 567 International Workshop on Active Tectonics, Earthquake Geology, Archaeology and Engineering, 19-24 September 2011, Corinth (Greece). ISBN: 978-960-466-094-0.

Arbeitskreis „Geographie der Meere und Küsten“

Karius, V., Hadler, H., Deicke, M., von Eynatten, H., Brückner, H., Vött, A. (Hrsg., 2011): Dynamische Küsten – Grundlagen, Zusammenhänge und Auswirkungen im Spiegel angewandter Küstenforschung. Coastline Reports 17, 202 S.

Proceedings of the 2nd International Tsunami Field Symposium 2008

Mastronuzzi, G., Brückner, H., Sansò, P., Vött, A. (eds., 2010): Tsunami fingerprints in different archives - sediments, dynamics and modelling approaches. Proceedings of the 2nd International Tsunami Field Symposium, September 22-28, 2008, in Ostuni (Italy) and Lefkada (Greece). - Zeitschrift für Geomorphologie N.F., Supplementary Issue 54/3 (contents).

Arbeitskreis "Geographie der Meere und Küsten"

26. Jahrestagung des Arbeitskreises "Geographie der Meere und Küsten", Marburg, 25.-27. April 2008, organisiert durch H. Brückner (Marburg) und A. Vött (Mainz)

Beiträge der 26. AMK-Jahrestagung, Marburger Geographische Schriften, Band 145.

Mattern/Vött: Mensch und Umwelt im Spiegel der Zeit

Mattern, T. und A. Vött (Hrsg., 2009): Mensch und Umwelt im Spiegel der zeit. Aspekte geoarchäologischer Forschungen im östlichen Mittelmeergebiet. - Philippika, Marburger altertumskundliche Abhandlungen 1. Harrassowitz-Verlag, Wiesbaden, 195 S.

Internationale Tsunami-Tagung von AG Vött mitorganisiert

2nd International Tsunami Field Symposium, Puglia and Ionian Islands, September 22-28, 2008, organized by G. Mastronuzzi (University of Bari), P. Sansò (University of Lecce), H. Brückner (University of Marburg) and A. Vött (University of Köln/Cologne):