Bredella, Lothar (2002). Literarisches und interkulturelles Verstehen. Tübingen: Narr.
Byram, Michael (Hrsg.) (2000). Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning. London: Routledge.
Carter, Ronald and David Nunan (Hrsg.)(2001): A Cambridge Guide to Teaching English to speakers of other languages. Cambridge: CUP.
Council of Europe (Ed.) (2001). A Common European Framework of Reference: Learning, Teaching, Assessment. Straßbourg. Deutsche Version: Goethe‐Institut et al. (Hrsg.) Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: Lernen, lehren, beurteilen. München.
Cummins, Jim & Chris Davison (Hrsg.) (2007): International Handbook of English Language Teaching. New York: Springer.
Doff, Sabine & Friederike Klippel (2007): Englischdidaktik: Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II. Berlin: Cornelsen Scriptor.
Edmonson, Willis & Juliane House (2006): Einführung in die Sprachlehrforschung. Tübingen: Franke.
Ellis, Rod (2008). Task based Language Learning and Teaching. Oxford: OUP.
Gebhard, Jerry G and Robert Oprandy (1999): Language Teaching Awareness – a Guide to exploring beliefs and Practises. Cambridge: CUP.
Gower, Roger, Diane Phillips and Steve Walters (2005): Teaching Practice – A Handbook for teachers in training. New York: Macmillan.
Hadfield, Jill and Charles Hadfield (2008): Introduction to teaching English. Oxford: OUP.
Hallet, Wolfgang & Frank Königs (Hrsg.) (2010). Handbuch Fremdsprachendidaktik. Seelze-Velber: Friedrich.
Harmer, Jeremy (2004): How to teach English. Harlow: Pearson and Longman.
Harmer, Jeremy (2001): The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson English Language Teaching.